The Path

Morpheous i Matrix sa en väldigt bra sak. (Tack T)

"There is a diffrence between knowing the path, and following the path."

Citatet går rakt in i hjärtat. För visst är det så? Man vet så mkt intellektuellt, med huvudet, men att få ner informationen i hjärtat är en helt annan sak. Det har varit så för mig i många år och jag vet att det är många som känner igen sig. Det enda jag kan göra är att ta en dag i taget. När ångesten tar överhand och jag glömmer bort allt som jag lärt mig, allt som jag vet, då andas jag och lever en minut i taget. Ångest är inte konstant, den är övergående.

Det som tröstar mig är ändå tanken på att man först måste "know the path" innan man kan "follow the path".


Den stunden då kunskapen rinner ner i hjärtat är himmelsk.  Light bulb moment.

Tålamod.


Kommentarer
Postat av: Elin

Gillar kommentaren om Morpheus, jag är själv väldigt fäst vid den repliken ur filmen. Problemet med oss med äs är att vi lever i huvudet och inte i hjärtat. Vi har liksom tappat kontakten med våra kroppar och tycker att de besvärar oss och är i vägen för våra mål som vi vill uppnå. Våra hjärnor intalar oss att de BORDE vara på ett visst sätt, men våra kroppar KÄNNER att det är fel. Vi måste lära oss att lyssna. Tack för din kommentar, jag skriver det som känns viktigt och trixigt för mig, skönt att höra att andra också kan ta del av det.



Ta hand om dig, KRAM

2008-10-08 @ 23:30:28
URL: http://hiraedd.blogg.se/
Postat av: hanna

du är duktig du sara=)visst alla har sina dåliga dagar men ändån så ger just du mig hopp=)du har en förmåga som du inte kanske ser sj....jag hoppas du ser den underbara människa du faktiskt är.du har en sådan vacker insida...och det är det som ger mig hopp.kämpa på gumman...du är bäst

2008-10-09 @ 13:04:14
Postat av: Tommy(moontears)

Håller med både Elin och Hanna.

Och Sara, du är verkligen duktig, som Hanna skrev så fint, du har en fantastisk förmåga som inte kanske ser själv. Jag ser dig oxå som en underbar människa med en vacker insida.

2008-10-10 @ 05:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0