Syster

Min älskade lillasyster
jag älskar dig så mycket
Du vågar vara annorlunda
trots alla elaka ord från de som inte förstår.

I ditt hjärta finns ett mörk rum
dit du söker dig gång på gång
Du säger "i min hjärna råder det hysteri"
vad smärtar dig syster?

Mitt ofantliga samvete dånar och bråkar
Mitt hjärta brinner och smärtar
alla ord jag sagt till dig som liten
eller
alla ord som jag inte sagt
Förlåt mig syster, förlåt mig.

Dina taggar växer utåt
mina taggar växer innåt
Vi är så olika
men
ändå så lika
Vi är systrar du och jag.

Flyg min vackra syster, flyg
dit drömmarna slår ut.

Kommentarer
Postat av: hanna

vad vackert skrivet=)

2008-10-19 @ 17:42:42
Postat av: Elin

Du är utmanad!

2008-10-23 @ 14:10:15
URL: http://hiraedd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0